تبلیغات
وبسایت رسمی مدرسه راهنمایی دخترانه شهید نامجو - برنامه سالانه سال تحصیلی 89-88



برنامه سالانه سال تحصیلی 89-88

نوشته شده توسط مدرسه شهید نامجو در شنبه 14 فروردین 1389 05:27 ب.ظ -

HTML clipboard
فهرست :

مقدمه
اطلاعات عمومی و ساختمانی آموزشگاه
جدول توزیع اتاقها و سالنها
آمار دانش آموزان پایه های اول، دوم و سوم
تقویم زمانبندی جلسات شورای دانش آموزی
تقویم زمانبندی جلسات انجمن اولیاء و مربیان
تقویم زمانبندی جلسه شورای دبیران
سرگروه های درسی
آمار همكاران اداری و آموزشی از لحاظ مدرك تحصیلی و نوع استخدام
فعالیت های مشاوره
فعالیت های آموزشی
فعالیت های پرورشی
برنامه ی خدماتی



مقدمه :


تا به حال از خود پرسیده ایم كه چرا وقتی نور خورشید از پشت شیشه پنجره ی خانه ی ما به داخل می تابد آن هم برای ساعتی طولانی هیچ گاه این نور منجر به آتش سوزی و تخریب در خانه نمی شود و حتی خطر جدی از سوی این نور ( آفتاب ) ما و خانه ی ما را تهدید نمی كند ولی وقتی همین نور خورشید كه سرشار از انرژی است در پشت ذره بینی كه از جنس شیشه ی پنجره ی خانه ی ما می باشد قرار می گیرد و برای چند ثانیه روی یك نقطه متمركز شود حتما می توانید حدس بزنید كه چه اتفاقی می افتد بله آثار حرارت و آتش آشكار می شود . اگر دفترچه حاضر را دقیق مورد بررسی قرار دهیم شاید با ما هم عقیده شوید كه مانند یك ذره بین اما هوشمند قابلیت این پردازش را دارد كه انرژی های متفرق را در یك جا و در یك سمت و جهت سوق دهد و در نهایت به نتایج سودمند و دلخواه ما برساند انرژی های افرادی اثرگذار مانند اولیاء خانه و اولیاء مدرسه و خود دانش اموزكه اگر این ابزار برنامه سالانه درست استفاده شود می تواند كمك شایانی برای رسیدن به افزایش سطح دانش و تربیت فرزندانمان نماید .


اطلاعات عمومی و ساختمانی آموزشگاه :

سال احداث : 1370
سال تاسیس : 1376
مالكیت ساختمان : دولتی
نوع ساختمان : دولتی
مساحت كل زمین (متر مربع ) : 2000
مساحت كل زیر بنا : 1750
مساحت طبقه اول بنا : 310
تعداد طبقات : 3
مساحت كل اتاقها و سالنها : 1750
تعدادكل اتاقها و سالنها : 56
فضای سبز (مترمربع ) : 6
تعداد دستشویی : 19


جدول توزیع اتاقها و سالنها

ردیف عنوان فضا تعداد مساحت (مترمربع)
1 اتاقهایی كه به كلاس درس اختصاص دارد(فیزیكی ) 18 594
2 اتاقهای اداری (دفاتر مدیر و معاونین و ... ) 6 157
3 آزمایشگاه - -
4 کارگاه - -
5 انبار - -
6 کتابخانه 1 29
7 اتاق سمعی بصری - -
8 اتاق رایانه و IT 1 33
9 نماز خانه - -
10 سالن اجتماعات - -
11 سالن ورزش - -
12 سرایداری 1 80
13 سایر ( اتاقها ،سالنها ، راه پله ها ، راهروها و ...) 9 755
14 تعاونی (بوفه) 1 12
15 خوابگاه - -
16 سلف سرویس - -
17 آشپزخانه - -
18 حمام و دستشویی 19 90
جمع کل 56 1750



آمار دانش آموزان پایه های اول، دوم و سوم

کلاس آمار افاغنه کلاس آمار افاغنه کلاس آمار افاغنه
1/1 33 5 2/1 38 3 3/1 36 2
1/2 33 3 2/2 36 4 3/2 34 4
1/3 34 4 2/3 36 5 3/3 34 1
1/4 34 2 2/4 37 5 3/4 35 2
1/5 33 4 2/5 37 6 3/5 35 4
1/6 32 2 2/6 37 5 3/6 35 3
6 199 20 6 221 28 6 209 16
جمع کل : 629 تراکم کلاس : 35



تقویم زمانبندی جلسات شورای دانش آموزی

ایام هفته آبان آذر دی بهمن اسفند فروردین اردیبهشت
تاریخ تاریخ تاریخ تاریخ تاریخ تاریخ تاریخ
شنبه - - - - - - -
یکشنبه - 88/9/29 - - - - -
دوشنبه 88/8/25 - - - 88/12/17 - -
سه شنبه 88/8/5 - 88/10/29 - - 89/1/18 89/2/28
چهارشنبه - - 88/10/16 88/11/28 - - -
پنج شنبه - 88/9/12 - 88/11/29 - - 89/2/2



تقویم زمانبندی جلسات انجمن اولیاء و مربیان

ماه شماره جلسه روز تاریخ ملاحظات
مهر نیمه اول یک سه شنبه 88/7/21  
نیمه دوم دو چهارشنبه 88/7/29  
آبان نیمه اول --- --- ---  
نیمه دوم سه سه شنبه 88/8/19  
آذر نیمه اول --- --- ---  
نیمه دوم چهار سه شنبه 88/9/17  
دی نیمه اول --- --- ---  
نیمه دوم پنج چهارشنبه 88/10/16  
بهمن نیمه اول --- --- ---  
نیمه دوم شش سه شنبه 88/11/13  
اسفند نیمه اول --- --- ---  
نیمه دوم هفت سه شنبه 88/12/18  
فروردین نیمه اول --- --- ---  
نیمه دوم هشت سه شنبه 89/1/24  
اردیبهشت نیمه اول --- --- ---  
نیمه دوم نه سه شنبه 89/2/21  
خرداد نیمه اول --- --- ---  
نیمه دوم ده سه شنبه 89/3/18  
تیر نیمه اول --- --- ---  
نیمه دوم یازده دوشنبه 89/4/21  
مرداد نیمه اول --- --- ---  
نیمه دوم دوازده دوشنبه 89/5/25  
شهریور نیمه اول سیزده دوشنبه 89/6/15  
نیمه دوم --- --- ---  



تقویم زمانبندی جلسه شورای دبیران

ردیف روز تاریخ ساعت مجری و دبیر جلسه موضوع جلسه
1 یکشنبه 88/7/19 12:15 - 11 مدیر و معاونین و دبیران معارفه دبیران –تبریك آغازسال تحصیلی وارائه اهداف وبرنامه ها-فرم ارزشیابی –ایجادروحیه شادوتاكیدبراستفاده ازامكانات
2 دوشنبه 88/8/18 12:15 - 11 دبیران راهكارهای تقویت تربیت دینی-آموزش خودباوری وخلاقیت ها
3 سه شنبه 88/9/17 12:15 - 11 مدیرو دفترداران اهمیت نمرات مستمر-اهمیت وجودمحیط شاداب
4 چهارشنبه 88/10/16 12:15 - 11 مدیر -دبیران طرح موضوع : چرامعلم شده ام؟ ایجادانگیزش جهت افزایش بهره وری وبالا رفتن وظایف شغلی –برنامه ریزی برای ایجادتعامل بیشتر
5 یکشنبه 88/11/18 12:15 - 11 مدیر-معاونین –دفترداران –دبیران اگرتشویق ....اگرتنبیه .....-راهكارهای بهبودوضعیت تحصیلی باتوجه به نمرات نوبت اول وزمینه سازی برای كلاس های جبرانی
6 شنبه 88/12/15 12:15 - 11 مدیر- معاونین ودبیران استفاده ازتجارب همكاران درزمینه اداره بهترامورمدرسه واهدای جایزه به بهترین طرح وروش وبرنامه ریزی برای بهره گیری ازتعطیلات نوروزی دانش آموزان وتشویق آنان به مطالعه بیشتر
7 دوشنبه 89/1/23 12:15 - 11 مدیر-دبیران تاكیدبركلاس های جبرانی وبررسی پیك های نوروزی
8 یکشنبه 89/2/12 12:15 - 11 مدیر موضوع:تقدیرازهمكاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم –امتحانات واضطراب
9 یکشنبه 89/3/16 12:15 - 11 مدیر- معاونین ودبیران ارزیابی نتایج امتحانات چگونگی تشویق دانش آموزان جهت شركت دركلاس های جبرانی



سرگروه های درسی

ردیف نام و نام خانوادگی عنوان درس ساعت ابلاغ دبیردراین آموزشگاه
1 مریم هاشم نژاد دینی وقرآن 24ساعت
2 زهرادرزی رامندی عربی 18ساعت
3 ملیحه نوری علوم اجتماعی 12ساعت
4 میناموسوی ادبیات 24ساعت
5 فاطمه اكبری زبان 24ساعت
6 سمیه میانجی ریاضیات 24ساعت
7 طیبه دالایی علوم تجربی 12ساعت
8 زهراقدم یاری حرفه وفن 24ساعت
9 اشرف یوسفی ورزش 12ساعت
10 معصومه بیگدلی هنر 12ساعت



آمار همكاران اداری و آموزشی از لحاظ مدرك تحصیلی و نوع استخدام

مجموع كادر اداری و آموزشی از لحاظ مدرك تحصیلی
دیپلم : 3 نفر فوق دیپلم : 22 نفر لیسانس : 23 نفر تعدا كل: 48نفر
آمار كادر اداری و آموزشی از لحاظ نوع استخدام
رسمی : 40 آزمایشی : 1 قراردادی : 2 پاره وقت : 4 خرید خدمت شركتی : 1
ساعات درسی و و موظف و غیر موظف بودن
ردیف عنوان دروس ساعات نیاز ساعات موظف ساعات غیر موظف
1 دینی ، قرآن و عربی 108 102 6
2 ادبیات 90 90 ---
3 علوم اجتماعی 54 42 12
4 زبان انگلیسی 60 60 ---
5 ریاضی 78 36 42
6 علوم تجربی 72 72 ---
7 حرفه و فن 54 54 ---
8 هنر 24 24 ---
9 ورزش 36 30 6
10 آمادگی دفاعی 6 6 ---
مجموع ساعات نیاز آموزشگاه از لحاظ آموزشی 582 516 66



فعالیت های مشاوره


1- پرونده مشاوره راهنمایی
2- تابلوی مشاوره (ارتباط رمزی با دانش آموزان – نصب مطالب و اطلاعات – تراكت همراه با نكات مشاوره – طرح خاص )
3- برگزاری هفته بهداشت روانی
4- شناسایی دانش آموزان برای مشخص كردن همیار مشاور
5- شركت در جلسه شورای دبیران
6- مشاهده طبیعی رفتار دانش آموز در حیاط و كلاس ها
7- شناسایی دانش آموزان ضعیف املاء و كاركردن با دانش آموز
8- ارجاع دانش آموز به مركز مشاوره
9- شناسایی دانش آموزانی كه پدرشان فوت كرده یا بی سرپرست هستند (از طریق فرم مخصوص )
10- دعوت اولیاء پایه به پایه و آگاهی به آنها
11- ارتباط مستقیم با مدیر – مربی پرورشی در مورد دانش آموزان مشكل دار
12- برگزاری جلسه برای اولیاء و دادن پیام های مشاوره ای قبل از امتحان
13- دادن اطلاعات در زمینه ی هدایت تحصیلی
14- دادن اطلاعات در زمینه های تحصیلی – شغلی و انضباطی به دانش آموزان
15- كوشش در جهت رفع یا تقلید مشكلات و در صورت نیاز ارجاع به مراجع تخصصی
16- كمك به ایجاد نظم و تربیت و پرورش عادت از دوره ابتدایی آغاز شده است
17- پرورش فضایل اخلاقی و تقویت اعتقادات مذهبی
18- مشاوره با خدمات پرورشی با وقت قبلی
19- خدمات مربوط به ارزیابی همه جانبه دانش آموزان
20- خدمات اطلاعاتی یا اطلاع رسانی
21- ارتباط با خانواده و ارائه اطلاعات لازم در مورد وضعیت تحصیلی و محدودیت های فرزندانشان
22- افزایش معلومات عمومی و تجربیات دانش اموزانبرای بهتر زیستن در اجتماع
 




فعالیت های آموزشی

1- برگزاری كلاس های فوق برنامه (زبان و ریاضی ) 6 ماه سال
2- برگزاری كلاس های فوق برنامه در روزهای جمعه بعد از عید (كلاس ریاضی )
3- تهیه جزوات آموزشی ( شامل نمونه سوال ها) در كلیه دروس
4- تهیه كتاب های كمك درسی
5- برگزاری آزمون های علمی درون مدرسه ( دروس اصلی )
6- برگزاری كلا سهای فوق برنامه برای دانش آموزان شركت كننده المپیاد
7- مشاوره نمودن و تحت كنترل دانش آموزان مشكل دار درسی
8- بعضا پی گیری نمودن دبیرانی كه از لحاظ تدریس مشكل دارند
9- محدود نمودن دانش آموزان به اینكه تا حد امكان غیبت نداشته باشند
10- دعوت از اولیاء دانش آموزان ضعیف درسی و مشكل دار اخلاقی و راهنمائی آنان
11- تشویق دانش آموزان در هر ماه كه پیشرفت تحصیلی دارند
12- تهیه كارت های امتیاز جهت تشویق دانش آموزان
13- پیش بینی اردوهای زیارتی – تفریحی و علمی برای دانش آموزان
14- استفاده از موسیقی در بعضی از كلاس ها جهت تفهیم بهتر درسی
15- انجام آزمایشات و كار عملی در مورد دروس علوم تجربی و حرفه
16- تشویق دانش آموزان با ارائه كارت امتیاز و بردن به اردوی دانش آموزی
17- برگزاری كلاس آموزش تست زنی جهت شركت دانش آموزان در مدرسه نمونه دولتی
18- توجیه دبیران نسبت به نمره مستمر و میانگین نمرات ( شورای دبیران ) مهرماه
19- تقدیر و تشكر از دبیرانی كه درصد قبولی و میانگین بالاتری در گروه درسی خود دارند ( ارائه تقدیرنامه )
20- برگزاری كلاس های آموزش خانواده جهت آموزش خانواده ها و راهنمایی آنها برای پیشبرد اهداف آموزشی
21- برگزاری كلاس های مشاوره برای اولیاء جهت آشنا نمودن اولیاء با اهداف آموزشی و برخورد آنها با دانش آموزان
22- دعوت ازروانشناسان متخصص درشورای معلمین درامورآموزشی و برای اولیاء دانش آموزان درمجمع عمومی
23- تهیه نمودن دفاتر پیوند میان دانش آموزان و معلمان و ثبت نمرات كلاسی در دفتر پیوند جهت اطلاع اولیاء ازوضعیت درسی آنان
24- شناسایی دانش آموزان ضعیف درسی و تلاش درجهت پیشرفت علمی دانش آموزان ضعیف
 




فعالیت های پرورشی

1- ارتباط خانه و مدرسه و نقش انجمن اولیاء ( هفته ی پیوند 24 مهرماه )
2- تشكیلات بسیج دانش آموزی ، ثبت نام دانش آموزان مشتاق جهت فعالیت در بسیج دانش آموزی
3- برگزاری شورای دانش آموزی ( اول آبان )‌ معرف كاندیدا – انتخابات – شمارش رای
4- برگزاری مراسم روز نوجوان ( اجرای برنامه های ویژه در این روز )
5- برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در طول سال تحصیلی ( دانش آموزان مستعد هر كلاس )
6- طرح برگزاری دختران عفاف جهت سوق دادن دانش آموزان به حجاب برتر ( چادر )
7- برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و فرهنگی ( بهمن ماه )
8- برگزاری مراسمات آغازین آموزشگاه طبق برنامه
9- برگزاری نماز وحدت به مناسبت عید غدیر خم
10-مجهز نمودن كتابخانه با عنوان تغذیه روح خرید كتاب – ارائه كارت كتابخانه از ابتدا تا انتهای سال
11-افتتاح ویدئو كلوپ و خرید سی دی ( جهت استفاده دانش آموزان در طول سال تحصیلی )
12-تشكیل شركت تعاونی با عنوان ویتامین سرا (تشویق دانش آموزان جهت خرید میوه از تعاونی مدرسه )
13-شهادت ستارگا ن آسمان امامت و ولایت ، برگزاری مراسم سوگواری ائمه اطهار (س)
14- یك روز به دور از كتاب و مدرسه
15-كاروان عشق به سرزمین سبز ( روز عاشورا ) عزاداری – نوحه خوانی و مرثیه سرایی ( از 1تا 10 محرم –سوم و هفتم امام )
16-نسیم آزادی( ایام الله دهه ی فجر ) اجرای برنامه های ویژه و یادآوری مراسم روزهای انقلاب از طریق اجرای نمایش – سرود – تئاتر )
17-چراغ های فروزان ( روز معلم ) برای همه ی دبیران
18-برگزاری نمایشگاه عكس به مناسبت محرم با عنوان كاروان عشق به سرزمین سبز
19-نوشتن پلاكارد به مناسبت های مختلف توسط هر كلاس
20- برگزاری مراسمات سال اصلاح الگوی مصرف
21-برگزاری نمایشگاه جشن كتاب و كتابخوانی
22-شركت دانش آموزان در مسابقات تئاتر و سرود
23-انس باقرآن طرح اجرایی برای تمامی دانش آموزان درسرصف بطوریكه همه دانش آموزان موظف به حفظ یك سوره درهفته می باشند وباید بطور همگانی درسرصف قرائت نمایند
24-اجرای زیارت عاشورا پنج شنبه ها قبل از شروع كلاس ها در سر صف توسط مسئولین آموزشگاه
25-اجرای دعای توسل سه شنبه ها توسط مسئولین آموزشگاه
26-برگزاری نمازعیدقربان و برنامه طواف نمادین به دورخانه كعبه جهت آشنایی دانش آموزان با مراسمات حج
27-اجرای مولودی توسط افراد صاحب فن به مناسبت های مختلف قمری
28-دعوت از اساتید بزرگوار وروحانیون مذهبی جهت ایراد سخنرانی و عزاداری مناسبت های گوناگون سال
29-دعوت از مسئولین محترم نیروی انتظامی جهت امر به معروف و نهی از منكر دانش آموزان
 




برنامه ی خدماتی

1-رنگ آمیزی كل آموزشگاه هر شیفت به مبلغ یك میلیون و پانصد هزار تومان .
2-تعویض درب كلاس ها ( حدود 20درب )
3-تعویض كلیه رادیاتورهای آموزشگاه با هماهنگی مسئول مربوطه
4-خرید صندلی كلاس برای ذبیران (هرشیفت 10 عدد)
5-تعویض شیرهای آبخوری دانش آموزان
6-خرید كمد كتابخانه( 3 عدد)
7-تهیه كمد بایگانی برای امور دفترداری و آموزشی (3 عدد)
8-خرید سطل های زباله بزرگ برای حیاط آموزشگاه
9-خردید دوربین فیلم برداری ازنوع سی دی
10-خرید ضیط سی دی برای اجرای سرود و نمایش
11-مجهزنمودن كتابخانه به كتاب و سی دی
12-ترمیم آسفالت محوطه حیاط آموزشگاه
13-آماده سازی شوفاژ خانه
14-تعویض تابلوی آموزشگاه
15-تهیه مواد مصرفی ازجمله كاغذ –جوهر-گچ و غیره
16-خرید وسایل ورزشی مورد نیاز
17-خرید پرده برای همه كلاس ها
18-تهیه چوب لباسی برای همه كلاس ها
19-خرید كیس برای امور آموزشی و دفتری
20-خرید صندلی مدل مبلی برای دفتر دبیران
21-خرید صندلی انتظار جهت استفاده اولیاء مراجعه كننده
 


فرستاده شده در برنامه سالانه --> سال تحصیلی 89-88 ، | دیدگاه |